Annyira szeretem a kellemes csalódásokat, de azt hiszem elég ritka az ilyen, mert most 10 perce gondolkozom, de semmi nem jut eszembe. Mindegy is, mert az Adsz vagy kapsz című film nekem abszolút ilyen volt. Hatalmas kételyekkel ültem le megnézni, de gondoltam miért ne, essünk túl rajta. Előzetesen nem is igazán hallottam semmit a filmről, mindössze annyit tudtam, hogy valami Halloween sztoriról van szó, illetve ez az egész van négy részre bontva. Nos ez így is van, bár nem olyan klasszikus külön részekről beszélhetünk, mint mondjuk King-es Macskaszem esetében.

A dolog úgy néz ki, hogy egyszerre több szálon fut a történet és több sztori elevenedik meg előttünk. Picit a Mesék a kriptából című sorozat is eszembe jutott. Nem tudom ki emlékszik rá, de szerintem akkor, és még talán mai szemmel elnézve is zseniális alkotásról van szó (jó persze voltak gyengébb részek, meg picit gagyin hatott az egész, de mégis nagyon adta). Illetve a 78 perc alatt a négy szél itt-ott összefut, ez pedig tetszett, a végén pedig mégis egy egészen kerek sztorit kaptunk. Piros pont.

Egyébként ugye egy (ha jól rémlik) Ohio-i kisvárosban vagyunk, éppen a Halloweent ünneplik az emberek és itt-ott szörnyű dolgok történnek... a sztori egyébként a Halloween-i szokások körül forog, a ne óccssad el a töklámpást, mert akkor nem véd meg a gonosztól, meg nézd meg milyen csokit eszel, és hasonlók.

Hozzá kell tenni, hogy azért vannak hibái a filmnek, de ezeket most le se írom, mert nem vészesek, ellenben a kameraállások, a megvalósítás meg a rövid kis sztorik el lettek találva. Még a karakterek is, habár ők picit sablonosak, de nem azon az idegesítő módon, mint mondjuk a Sweatshopban.

Egyébként ugye egy 2007-es darabról beszélhetünk, de mégis volt az egésznek valami old-school feelingje, ami mondjuk szerintem megint csak jó, mert a mai "modern" amerikai horrorok nekem nem annyira jönnek be... akartam példát írni, de ma valamiért nem jó a memóriám...

Tehát az Adsz vagy kapsz-ot elég bátran tudom mindenkinek ajánlani, nem egy világ megváltó film, de olykor-olykor vicces, valamelyest ijesztő és jó pofa az egész.

A rendező és író egyébként az a Michael Dougherty, aki a második X-men film, vagy a legutóbbi Superman filmet írta. Jó, mondjuk az a Superman szar volt.
 

Pontokba öntve: 8/10

 

A bejegyzés trackback címe:

https://enaztantudom.blog.hu/api/trackback/id/tr903037588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása