Ha gonosz akarnék lenni (és miért ne akarnék az lenni) azt mondhatnám, hogy a Rohanás az a film, ami arról szól, hogy Dwayne Johnson golyói leszálltak és amolyan fasza gyerek módjára jól elnáspángolja azokat, akikről úgy véli, hogy igénylik az ólmot. Megmondom őszintén, hogy nem túl nagy elvárásokkal ültem le megnézni a filmet, hisz nem is vagyok egy Dwayne Johnson rajongó, de gondoltam miért ne, még valami jó is kisülhet az egészből, legrosszabb esetben meg elalszom. Ennek köszönhetően pedig talán elmondhatom, hogy nem csalódtam, sőt. Persze nem akarok megtévesztő lenni, senki ne várja, hogy eldobja az agyát a filmtől, az orgazmus is kizárt, de a film után nem is bánjuk meg azt a másfél órát és még a szájízünk se lesz keserű.

A történet szerint Dwayne egy sofőrt alakít, aki 10 évet tölt a hűvösön, majd kiszabadul és rohanni kezd, egészen a roncstelepig, ahol egy pofás kis autó várja, behuppan és megy is bosszút állni a tetveken, akikről eleinte semmit nem tudunk. Egy jó kis bosszúfilm, kell az ilyen, és köszönhetően annak, hogy Dwayne a picit több mint 90 perc alatt, 65 mondattal dolgozik - amibe a "jó", "értem", "ja" részeket is beleszámoltam (egyébként ennyire nem unalmas a film, csak kíváncsi voltam) - tényleg a tökös, nem beszélek, csak cselekszem típus fasza gyereket kapjuk. Ez meg jó, még akkor is, ha azért van, mert Dwayne annyira izmos, hogy nem tud több mondatot megjegyezni.
Természetesen megjelenik a színen a Zsaru is, aki esetünkben egy lecsúszott, kiégett amolyan tipikus szar alak, akit ugye Billy Bob Thornton remekül tud hozni, teszi ezt egyébként szerintem itt is.

Valamint a két főszereplő mellé kapunk egy harmadikat is, a Bérgyilkost Oliver Jackson-Cohen alakításában, akiről nem tudtam eldönteni mit keres a filmben, mármint maga a karakter. Egy nyafogós, piperkőc bérgyilkosról van szó, aki engem végig irritált. Nem is teljesen értettem ezt a szálat, főleg a házasságát, meg a alapítsunk családot részt... ez egy bosszúfilm, helló! Nem hiszem, hogy itt filmszalagot kell pazarolni az egyébként név nélküli karakterek bemutatására. Ez egyébként vonatkozik a Zsaru mellékszálra is, bár a végjátéknál, ott talán egy kisebb magyarázotot kapunk, ami szép dolog.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A forgatókönyvről sajnos nem mondhatjuk el, hogy hibátlan, hiszen ugye ott a már említett bérgyilkos vonal, meg azon kívül is van néhány rész, aminél azt éreztem, hogy: "He? Ez meg minek ide?" De lehet, ezek a részek csak másodszori megnézésnél mondanak valamit, mert, hogy olyan ez is, mint az Eredet.
Egyébként ha már forgatókönyv említsük meg Gayton-ék fiait, Tony-t és Joe-t, ők követték el ezt az egészet. A rendezés pedig George Tillman Jr. műve. Igazából egyik férfi nevénél se nagyon tudok említésre méltó filmet mondani, talán annyi, hogy Joe Gayton írta az Adam Sandleres Golyóállót, amit azért lehetett szeretni. És lehet szeretni ezt a filmet is, egynek mindenképpen elmegy, és ha tényleg nem nagyok az elvárások, akkor csalódni sem fogunk.

A képeken Dwayne "The Rock" Johnson színészi képességeit szerettem volna szemléltetni.

Pontozda: 6/10

A bejegyzés trackback címe:

https://enaztantudom.blog.hu/api/trackback/id/tr123016685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása